måndag 2 juli 2007

Lite tips i sommarböljans tecken..

Hej på er!
Antar att några av er är på lov men det finns säkert någon som, likt undertecknad sliter så att svetten lackar ytterligare några dagar.. Till er och övriga intresserade, några tips.

One-to-one
Jag har skrivit en artikel som var med i senaste numret av Datorn i Utbildningen om det besök vi gjorde några från Göteborg i maine i våras. Artikeln hittar du här!

Läs gärna i hängmattan och kommentera. One-to-one kryper närmare. Två skolor i Falkenberg börjar i höst med satsningen och eleverna kommer att ha Macar. Mycket intressant. Några stadsdelar i Göteborg är på gång och även gymnasieskolan för diskussioner. Det kommer, var så säkra. Det är främst ekonomin som bromsar. Apples datorer är väl lämpade för One-to-one och det finns fortfarande få exempel där det har fungerat i en PC-värld full av användarlåsningar. Kanske är det dock nya möjligheter på gång. Jag har varit i kontakt med Dell som väl i design är en av få PC-tillverkare som något så när kan konkurera med design. De har paket på gång med ryggsäck och allt. Idag fick jag dessutom några spännande länkar från en kollega i Stockholm.

Under kommande dagar har jag planerat att kommentera ALLA era bloggar! ;-) Dessutom ska jag på hemsidan "rensa bort" de som inte är med. Vi har några namn på listan som inte varit aktiva.

Inga kommentarer: