tisdag 15 maj 2007

Tankar inför sommaren..

Missade ju det mesta igår tyvärr men hann i alla fall vara med på Carls utblick i den digitala världen och visst är det intressant. Jag är själv ingen spelare på något sätt och har heller inte lockats av Narnia och andra sagor om ringar och monster i fantasiformat så själv är jag långt ifrån exempelvis World of Warcraft men jag fattar ju poängen. Hade också gärna haft vänner från Bulgarien på nätet exempelvis.. ;-) MEN man är den man är och det finns en fin finess i det. Vi är där vi är, vi får mötas på en bra nivå. Det gäller i klassrummet såväl som i livet. OCH i framtidspedagog.nu..

Jag vet att ni diskuterade bloggandet och klarhet över uppgifterna i utbildningen och självklart ska vi andliga ledare(hoppas ni förstår ironin i det begreppet) vara så tydliga som möjligt. På hemsidan hittar ni också det mesta ni behöver. Sedan är det så att när man har en sådan form på utbildningen som vi har, alltså i någon form inovativ och sökande så vill och kan vi inte ge er alla pusselbitar. Det hade varit att förstöra spänningen. Vi är ju i ytterligheternas tassemarker och att där lägga fördiga lösningar hade varit direkt förödande. Vi kan inte å ena sidan be er vara kreativa och framåttänkande samtidigt som vi å andra sidan ger er fastslagna och väl spikade ramar. Min absoluta förhoppning är att när vi har vår framtidsavslutning i höst få se presentationer av era tankar på helt andra sätt en de förväntade. Ni kanske kör bloggen rakt upp och ner men ni kanske också presenterar något i en film, på myspace, som en tavla, som en jag vet inte vad.. Så vår största styrning blir därför att råda er att inte styras för mycket..

Däremot vill vi naturligtvis hjälpa er alla att få igång bloggarna rent funktionellt..

3 kommentarer:

Emma Linnéa Jerne sa...

Det låter bra tycker jag men samtidigt vill man ju ha lite repons på det man skriver när man väl får till nå´t...

Emma Linnéa Jerne sa...

respons menar jag såklart, ibland går det lite för fort...

Unknown sa...

Respons vill man alltid ha, jag har nu 800 läsare på min blogg de senaste tre månaderna, kanske är det ett tiotal kommentarer allt som allt. Snyft.. :-)